Abode Photo Shop  [ 6.0, 7.0 ,8.0 ,9.0 CS2 ] ile ilgili herşey bu seri'de...
Öncelikle Abode kullanıcıları için yaptığımız bu dökümanımızı umarım beğenirsiniz.Abode Photo Shop'ta merak ettiğiniz herşey buraya gelecektir...Özellikle böyle bir döküman yapmamızın sepebleri Abode'nin fotoğrafçılık sektöründe kullanıldığı için ve bazı Türk  Yazılım şirketlerinin Ptoho Shop'ta tasarım yapmayı bilen eleman aradıklarınıda haber aldık.Ve bu dökümanımızı yapma ihtiyacını duyduk.
Photsohop araçları hakkında bilgiler
Inner Shadow:
Layer menüsü effects seçeneği altındadır. Drop Shadow’un aksine bu efket cismimizin daha uzakta gömülü gibi görünmesini sağlar. Lütfen sizde deneyerek ikisinin arasındaki farkı anlayın.
Outer Glow:Cismimizin etrafına neon ışıklarını andıracak bir aydınlanma kazandırmak için kullanılır.Opacity,Blur ve Intensity ayarları gölgeleme işlemleri ile aynıçalışır; bu nedenle tekrar açıklamıyorum.Efekti aktif hale getirmek için “Apply” kutusunu işaretlemeyi unutmayın.

Inner Glow:
Neon tarzı aydınlanmayı cismin içine uygulanmasını sağlar.Çalışma mantığı ve ayarları önceki efektlerimiz ile yanıdır.Sadece en altta "Center” ve “Edge” olmak üzere iki ayar görmekteyiz.”Center”, aydınlanmayı cismin ortasında dışarı doğru , “Edge” ise kenarlardan ortaya doğru uygulamayı sağlar.

Bevel and Emboss:
Bu efekt aydınlatma ve karartmayı kullanarak cismimizin kabarık ve kabarık ve zemine gömülü. Zeminden yukarı şişkin görünmesi gibi çeşitli görüntüler üretiyor.Özellikleri öncekiler ile aynı.Ancak birkaç ufak farklılım var bunları da ezberlemeniz gerekmiyor.Her seferinde deneme yanılma ile elde etmek istediğiniz görüntüleri yakalayabilirsiniz.”Highlight”bölümü cismin aydınlık bölümünün özelliklerii “Shadow” bölümü de tahmin edeceğiniz gibi karanlık bölümün özelliklerini belirlemenizi sağlamaktadır.”up” seçeneği ile ışık kaynağımızı sol üste, “down” seçeneği ise sağ alta alır.

Color Fill:
Bu efekti uyguladığınız cismin rengini değiştirmenizi sağlar.Sistem şöyle çalışıyor.Uyguladığınız cismin aynısında bir cisim daha yaratır.Bunu bir üstte olmak üzere yeni bir katmana alır.Verdiğiniz şeffaflık ve katman efektini de birleştirerek tek katmana indirmiş şekilde size sunar.Sonuç tek katmandır.
Seçim İşlemi Ve Biçimlendirmeler
Bu bölümün amacını anlatmak için biçimlendirmeden ne kastetdiğimizi anlatalım.Bir cismin, boyutlarını değiştirme;yatayla yaptığı açıyı değiştirme;eğme;bükme; şeklini değiştirme;perspektif kazandırma;çevirme gibi işlemler...

Bu işlemleri şeffaf bir katmandaki bir cisme veya bir yazıya ve şeffaf olmayan bir katmana uygulayabiliriz.Aracımız ”Edit” menüsünde “Free Transform” veya “Transform” olarak geçiyor.Hemen “Transform”un alt başlıklarını sıralayalım.

Transform/Scale:
Seçili alanın ,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın en, boy ölçülerini değiştirmeye yarar.Sağ ve sol kenarlardaki küçük kutular ile yaptığımız boyut değişiklikleri enine; üst ve alt kenarlardaki küçük kutular ile yapılan boyut değişikliği de boyuna değişiklik yapılmasını sağlar.Köşelerden yapılan değşiklik ise her iki doğrultuda cismin eb ve boyunu değiştirmenizi sağlar

Transform/Rotate:
Seçili alanın.Textin veya seöili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı değiştirmenizi sağlar.

Transform/Skew:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın biçimini değiştirmenizi sağlar.Birbirinden bağımsız köşelerden çekiştirerek uygulanır.Dikkat edilmesi gereken tek nokta, bu araç diğer transfom araçlarından farklı olarak “render” edilmemiş “textlere” uygulanamamaktadır.

Transform/Perspective:
Seçili alana, Texte veya seçili bir bölge yoksa tüm katmana perspektif kazandıran bir araçtır.Bu aracın kullanılmasındansa “Distort” aracının kullanılması daha doğal görüntüler elde etmenizi sağlar.

Transform/Rotate 180:
Seçili alanın,Textin veya seçili bir bölge yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 180 derce değiştirir.

Transform/Rotate 90CW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünde değiştirir.(CW:Clockwise-saat yönünde)

Transform/Rotate 90CCW:
Seçili alanın,Textin veyaa seçili bir alan yoksa tüm katmanın yatayla yaptığı açıyı 90 derece saat yönünün tersine değiştirir( CCW:counter clockwise.Saat yönüne ters yönde)

Transform/Flip Vertical:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın x eksenine göre simetriğini almayı sağlar.Cismi baş aşağı çevirdiğini söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Transform/Flip Horizontal:
Seçili alanın,textin veya seçili bir alan yoksa tüm katmanın y eksenine göre simetriğini almamızı sağlar.Cismin sağını soluna çevirdiğini de söyleyebiliriz.Eski cismi siler yani kopyalama yapmaz.

Free Transform:
Scale,Rotate Flip gibi işlemleri bu araç ile yapabilirsiniz.Kolaylık ve hız kazandırmak için üretilmiş bir komuttur.”Trasform” seçeneğinin altındaki “Numeric” seçeneğini ile değerleri sayısal olarak ve daha hassa bir biçimde girmenizi sağlar.Örneğin çok hassa bir çizim yaparken bir cismi 1 derece rotate gerektiğini düşünelim.İşte o zaman önce “Numeric” seçeneğini seçerek sayısal değer girebilir ve milimetrik değişiklikler yapabilirsiniz.
Renkler ve Photo Shop
Photoshop birçok konuda olduğu gibi renkler konusunda da rakiplerine fark atıyor.Hiç vakit kaybetmeden bu eşsiz araçların kullanımlarına geçiyorum.Bilinçli ilerleyen bir photoshop kuıllanıcısı olmak için lütfen şu araçların üzerinde vakit harcayınız.”Levels. Brightness/Contrast, Hue/Saturation, Invert” .Bu araçlar en temelleri olup en çok kullanılanlardır.

Levels:
"Image” menüsünde ve “Adjust” seçeneğinde bulunur.RGB modunda çalışırkeni 4 channel (kanal) seçeneği ile dökümanımızdaki renk aralıklarını ve minimum,maksimum değerlerini ayarlamamızı sağlar.R (red) modunda iken kırmızı, G(green) modunda iken yeşil, B (blue) modunda iken mavi renk aralığını belirlemeye olanak tanır.Genellikle taradığınız fotoğraflarınızın veya Webcam’lar ile aldığınız görüntülerin orijinal renklerine döndürülmesine kullanabilirsiniz.

Curves:
Level mantığı ile aynıdır ancak bu kez renk ayarlarını eğrilerle yapıyoruz.Eğrinin üzerine gelip sol fare tuşu ile basılı tutup getirmek istediğimiz yere bırakıyoruz.Tavsiyem bu aracı tek rengin tonlarından oluşan dökümanlarda veya bölgelerde kullanmanız.Örneğin siyah beyaz bir butona metalik bir görüntü vermek için bu aracı kullanmak en doğrusudur.

Color Balance:
Özellikle CMYK’dan RGB moduna geçişteki renk değişimlerini; açık, orta ve koyu ton seçenekleri olmak üzere düzeltme yapmakta kullanılır.

Brightness/Contrast:
Dökümanınızın aydınlık ve zıtlık renk ayarları üzerinde değişiklik yapmanızı sağlar.Tıpkı televizyonlarıımızda olduğu gibi...

Hue/Saturation:
Dökümanımızın renk,parlaklık ve aydınlık ayarlarını değiştirmemizi sağlar.Eğer “Colorize” aktif durumda ise aracın kullanımı değişir.Tüm renkleri belirlediğiniz rengin tonlarına çevirir.”Hue” renk değerini, “saturation” parlaklığı, “lightness” ise aydınlığı temsil eder

Desature:
Grafiğimizi siyah-beyaz hale getirir.

Replace Color:
Replace’nin kelime anlamı bir şeyi yenisiyle değiştirmektir.Dökümanımızdaki belirli bir rengi seçip onu diğer bir renk ile değiştirmemizi sağlar

Selective Color:
Kırmızı, yeşil, sarı, mavi mor, beyaz, gri gibi belirli renkleri seçerek dökümandaki miktarlarını ayarladığımız bir araçtır.Çok kullanışlı bir araç olmadığı ve kullanımı pek rahat olmadığı için üzerinde durmuyorum, şimdilik sadece ne olduğunu bilmeniz yeterli.

Channel Mixer:
Bir CMYK’yi RGB’ye çevirmede yardımcı bir araç daha...Grafiğimizdeki kırmızı, mavi ve yeşillerin miktarlarındaki oynamalaı yapmamızı sağlar.
DEVAMI GELECEKTİR...
Abode Photo Shop [ 6.0, 7.0 ,8.0 ,9.0 CS2 ] ile ilgili herşey bu seri'de...
Öncelikle bu bölümüzde ise photo shopta logo resim ve arkaplan Tasarımını yapmayı öğreneceyiz.Umarım bu bölümde öğreneceklerinizle dahi iyi logo ve resimler yaratabilirsiniz...Bilgiler gayet açık ve resimli anlatım ile dahada kolaylaştırılmıştır.
Aşama Aşama yazı yazma yı öğreniyoruz... 
1- resim açılır
2- yazı fontu ve büyüklüğünü ayarlıyoruz

3) Layer a tıkladıktan sonra >Layer Style>Bevel and Emboss u seçiyoruz
4)Layer ın fill deyerini %0 yapıyoruz Opacitiy değeri &100 olarak kalsın
5- Bitti ve hazır
FDM
 
Birçok çalışmada sıkça rastladığınız parlayan yazıları yazmak için bu ders notundan yararlanabilirsiniz.
Öncelikle RGB bir dosya açın ve Text tool ile istediğiniz yazıyı yazın
Layer > Type > Render Layer ile bu layer ı Render edin.
[IMG]http://www.tamindir-depo.com/par15qd%5B1%5D.jpg[IMG]

Layer ı çoğaltın yeni layer aktif iken
Edit > Fill ( White , Multiply )
Daha sonra biraz blur,
Filters > Blur > Gaussian Blur ( 1 - 2 Arası bir değer olabilir. )
Filter >Distort > Polar Coordinates.( Polar to Rectangular )
Şimdi sırasıyla;
Image->Rotate Canvas->90 CW
Filter->Stylize->Wind
Filter->Stylize->Wind
Image->Adjust->Auto Levels..
Şimdide
Image->Adjust->Invert.
Filter >Stylize > Wind.
Filter >Stylize > Wind
Image > Rotate Canvas > 90 CCW
Filter->Distort->Polar Coordinates ama bu sefer yapılan işlemi geri almak için Rectangular to polar seçeneğini işaretleyin. Layer mode u da Hard Light a ayarlayın. Yazımız böylece yeniden ortaya çıkacaktır.

Son olarak renkleri istediğiniz şekilde değiştirin. Bunun için Hue and Saturation kullanabilirsiniz. ( CTRL+U ) Bu değişikliği yaparken colorize kutucuğunu işaretlemeyi unutmayın.
3D Yazı 
1) Yazımızı yazıyoruz 150pt yada daha büyük fark etmez
Yazıyı yazdıktan sonra layer ın üzerine gelip rasterize ediyoruz.ve Ctrl+T yada transform yapıyoruz.transform işlemini perspective olarak yapıyoruz.Ctrl ye basılı tutum kenarlarını çekerek yapabiliriz.

2) Filter lardan style ve emboss Angle değerini yani açısını 145/ Yüksekliği yani Height 3 Amount ı nı 151 ayarlayın.
3) layer style de gradiant seçip artık istediğiniz rengi ayarlıyabilirsiniz..
Jel Yazı
1) Yazımızı yazıp herzaman olduğu gibi layer style e girip Color Overlay i seçiyoruz Burdan. rengi #9BFF26 olarak ayarlıyoruz.

2) tekrar style özelliklerinden bu sefer bevel and Emboss u seçiyoruz.Rsimdeki değerleri ayarladıktan sonra
3) ınner glow değerindeki rengi #00474 olarak ayarlıyoruz..
Gördüğünüz gibi biraz benzemeye başladı

4) Son olarak içine biraz gölge vericez.Resimde ki değerler
5)Ve jel yazımız bitti.
Gümüş Yazı
İstediğiniz boyutlarda yeni bir dosya açın. #2D2D2D renginde bir yazı yazın.
Herhangi bir değişiklik yapmadan Bevel and Emboss [Inner Bevel] stilini uygulayın. Ctrl tuşuna basılı tutarak layer'ı seçili hale getirin ve Channels

penceresine gidin.
Save selection as channel ikonuna tıklayın. Sırasıyla 9,6,3,1 değerlerinde Gaussian Blur filtresini uygulayın. Filter>Blur>Gaussian Blur...
Lighting Effects filtresini uygulayın.
Filter>Render>Lighting Effects... [Gloss: 100 & Material: -100 & Exposure: 39 & Ambience: -21 & Texture Channel: Alpha1 & Height: 100]
Emboss filtresini uygulayın.
Filter>Stylize>Emboss...
[Angle: 45 & Height: 7 & Amount : 200]
Son olarak Invert yaparak renkleri ters çevirin. Image>Adjustments>Invert... Güzel bir gölge ile çalışmanızı tamamlayın.
Plastik Yazı
Yazı efektlerine hazır başlamış iken devam edelim istedim. Daha öncede bu uygulamaya benzer bir ders hazırlamıştık. Bu sefer biraz daha geliştirerek plastik görünümlü başka bir yazı efekti yapalım. İlk önce yandaki gibi yazınızı yazın. Renk olarak ise #DFF900 kullanın.
Layer Style penceresini açın, Satin uygulayın. Değerleri yanda verilmiştir.
Ardından, Inner Shadow uygulayın değerleri yandaki gibidir.

Bevel and Emboss uygulayın. Pek fazla bir değişiklik yapmiyoruz.
Son olarak ise Drop Shadow uygulayın renk değeri ve diğer değerler yandaki gibidir. Okey butonuna tıklayarak işlemi tamamlayın.
Son hali yukardaki gibidir. Ben renkleri kendime göre seçtim. Sizler renklerde değişiklikler yaparak istediğiniz sonuca ulaşabilirsiniz.
photoshop Araç Kutusu (ToolBox)
Şimdi Araç Kutusu üzerindeki ikonları sırası ile tanıyalım.

TOOL OPTİONS BAR" ( ARAÇ SEÇENEKLERİ ÇUBUĞU )...


 

"Rectangular Marquee Tool" ( M ) Kare, dikdörtgen çizmek için seçili alan yaratır. Kare çizmek istersek, kare şeklini seçip, klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause'muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde dikdörtgen alan seçer.
"Elliptical Marquee Tool" ( M ) Daire çizmek istersek, daire şeklini seçip yine klavyemizdeki Shift tuşuna basılı tutarak imajımız üzerinde mause muzu sürüklemeliyiz. Aksi halde elips alan seçer.
"Single Row Marquee Tool" ( M ) Tek pixel olarak yatay;
"Single Column Marquee Tool" ( M ) Tek pixel dikey alan seçmeye yarar.

"Move Tool" ( V ) Seçilen bir alanı veya Layer (Katman)'ı taşımanıza yarar. Otomatik seçim özelliği olduğu gibi imajın üzerinde iken sağ tuş yaparsanız hangi Layer de olduğunuzu da belirtir. Klavuzluk görevi vardır.

"Lasso Tool" ( L ) Kement Aracı denir. İmajınız üzerinde serbestçe çizerek alan seçebilirsiniz.
"Polygonal Lasso Tool" ( L ) Resmin belli noktalarını tek tek seçmenizi yapabilirsiniz.
"Magnetic Lasso Tool" ( L ) Kontrast ve renge duyarlıdır.

"Magic Wand Tool" İmaj üzerindeki benzer renkler'i seçim aracıdır. Benzer renkleri veya tonları seçebilirsiniz.

"Crop Tool" ( C ) Kesme Aracı denir. İmajınızdaki fazlalıkları kesmenize, fazlalıkları temizlemenize ve imajınızı serbest olarak döndürmenize yarar.

 

"Slice Tool" ( K ) Dilimleme Aracı, imaj üzerinde dilimler yaratmanıza yarar. İmajınızı dilimlere bölebilirsiniz.
 "Slice Select Tool" ( K ) Dilimleri seçmemize yarar.

 


"Airbrush Tool" ( J ) Yumuşak kenarlı hat şeklinde boyama yapmamızı sağlar. Kalem hareketi sağlar.

 

 

"Pencil Tool" ( B ) Kalem Aracıdır. Airbrush Tool aksine sert kenarlı çizgiler çekmeye yarar. Adından da anlaşılacağı üzere Kalem olarak kullanılır.
"Paintbrush Tool" ( B ) Fırça etkisi sağlar ve boyama yapmamıza yarar.

 

 

"Clone Stamp Tool" ( S ) Istampa Aracı ile İmajın bir yerine Alt tuşu ile tıkladığımızda buranın resim ve doku örneğini alır ve bu örneği istediğimiz yere tıklayarak yapıştırmamızı sağlar.
"Pattern Stamp Tool" ( S ) Hafıza-Şablon (Pattern) olarak aldığımız görüntüyü kullanmaya yarar.

"History Brush Tool" ( Y ) İmajın arkaplan rengini kopyalayıp imaj üzerine seçilen alanı fırça etkisiyle boyar.
"Art History Tool" ( Y ) Kullanılan seçili alandaki farklı boyama stillerine bakıp onları taklit ederek, fırça etkisiyle boyama yapar.

"Eraser Tool" ( E ) Silme Aracı, İmaj üzerinde beğenmediğiniz yerleri siler ancak silerken alttaki Layerdeki rengin vaya imajın görünmesini sağlar.
"Background Eraser Tool" ( E ) Arkaplan rengini silerek imajı transparent yapar.
"Magic Eraser Tool" ( E ) Tek tıklama ile imajın arkaplan rengini silerek imajı tranparent yapar.

"Paint Bucket Tool" ( G ) Boya Kovası ile seçili alanı, Foreground denen renk değiştirme aracındaki üstteki renk ile doldurabilirsiniz.
"Gradient Tool" ( G ) İki yada daha çok rengin birbiri arasında yumuşak geçiş yaparak seçili alanın boyanmasını sağlar.

"Blur Tool" ( R ) İmaj'a kenarlardan dışa doğru belirsizlik hissi verir.
"Sharpen Tool" ( R ) İmaj'ın kenarını dışa doğru keskinleştirme hissi verir.
"Smudge Tool" ( R ) İmaj'ın rengini dağıtmak, renkleri birbirine karıştırma, leke hissi verir.

"Dodge Tool" ( O ) İmaj'da aydınlanmış-ışıklanmış alan sağlar.
"Burn Tool" ( O ) İmaj'da koyulaşmış-kararmış alan sağlar.
"Spone Tool" ( O ) İmaj'ın renk doygunluğunu azaltıp, çoğaltmaya yarar.

 

"Path Companent Selection Tool - Direct Selection Tool" ( A ) Pen Tool ile İmaj üzerinde herhangi bir yerde seçim yaptığımızda veya bir parça seçtiğimizde seçim noktalarını ve kontrol hatları ile kontrol noktalarını tespit ederler.

"Type Tool" ( T ) İmaj üzerinde yazı (text) yazmamızı sağlar, Photoshop'un Yazı Editörüdür.

 

"Pen Tool" ( P ) Etkili ve denetimli seçim alanları sağlar, yapılacak imajın düzgün kenar rotaları-yönleri çizmemize izin verir.

 

 

"Rectangle Tool" ( U ) En üstte, "Rectangular Marquee Tool" Bölümünde anlattığımız işlemleri yapar. Ancak bu araç'ın farkı Foreground denen renk değiştirme aracındaki üstteki renk ne ise uygulandığı yerde direkt o rengi kullanır ve maskeleme yapar. İsterseniz daha sonra üzerine çift tıklayarak rengi değiştirebilirsiniz.
"Rounded Rectangle Tool" ( U ) Köşeleri yuvarlatılmış,
"Ellipse Tool" ( U ) Elips,
"Polygon Toll" ( U ) Poligonal olarakta kullanılır.
Herbirinin kenarlıkları, yarıçapları "Tool Options Bar" 'dan ayarlanabilir.
"Line Tool" ( U ) Çizgi aracıdır. İstenilen kalınlıkta düz çizgiler çizer.
"Custum Shape Tool" ( U ) Photoshop'un hazır şekiller listesini kullanmamızı sağlar.

"Notes Tool" ( N ) İmaj'a açıklayıcı yazı ekler. ( Ses'e)
"Audio Annotation Tool" ( N ) Ses ekler.
Ancak bu eklentiler sadece PSD formatında etkindirler.

 

"Hand Tool" ( H ) Ekrana sığmayacak şekilde büyültülen imajlarda görünmeyen yerlere ulaşmak için kullanılır.

 

"Palet - Renk Seçim Aracı" Foreground üstteki rengi, Background alttaki rengi belirtir. Defaunt renk (D) resimdeki gibidir. 'a tıklayarak da default ayarlara geçilebilir. 'a tıklayarak alttaki ve üstteki renkleri yer değiştirebilirsiniz(X). Ancak alttaki daima Background, üstteki daima Foreground olacaktır. Mouse'nın sol tuşu üsttekini, sağ tuşu alttakini otomatik yapar.

 

photoshop Menüleri hakkında bilgiler

Filtreler/Artistic

Filtreler, mevcut resmin yapısını değişik sekillerde bozarak istediğimiz farklı bir resmin oluşmasını sağlayan yardımcı araçlardır.
Filtreler esas olarak taranmış resimlerin iyilestirilmesi ve hatalarının giderilmesi amacıyla geliştirilmis ise de diğer resimlerde kullaılmaya da baslanmıştır.
Her filtre matematiksel bir formül ile hesapladığı degi***likleri resmin istenilen bölgesine uygulanması ile çalışır.
Burada sadece PhotoShop'un standart filtreleri anlatılmıştır

Filtreler ile çalışırken unutulmaması gereken kurallar:
Filtre transparan tabakalara uygulanmaz. Tabakanın bir kısmı transparan ise sadece renkli kısma uygulanır.
Eger seçili bir bölge varsa sadece bu bölgeye, yoksa bütün tabakaya uygulanır.
Bir seferde sadece bir filtre uygulanabilir.
BMP uzantili bitmap dosyalara filtre uygulanmaz.
Bazı filtreler sadece RGB renk modundaki dosyalara uygulanabilir.
FADE : Bir filtre uygulandıktan sonra belli bir bölgeden geri almak isteyebiliriz veya filtre etkisini azaltmak isteyebiliriz.
Bu durumda FADE komutunu kullanırız. Bir filtre uygulandıktan sonra filtre çek-menüsünde fade komutu kendiliginden çıkar. Bu komut sadece uygulanan filtrelerde kullanılabilir.

Artistic filtreleri genel olarak resminizi el yapımı bir tabloya dönüştürüyor.
COLORED PENCIL Filtresi :
Resminizi çapraz fırça tekniğiyle yağlıboya ile yapılmış bir hale sokar. İletişim kutusundaki Pencil width fırça kalınlığı, Stroke Pressure kullanılan boya miktarı, Paper Brightness ise tabloya vuran ışık miktarıdır.

CUTOUT Filtresi :
Resminizi suluboya ile yapılmış gibi bir havaya sokar. İletişim Kutusundaki No. of levels renklerin karışım miktarını, Edge simplicity kenarların belirginliğini, edge fidelity ise kenarların orjinal şekline uygunluğunu ayarlar.

DRY BRUSH Filtresi :
Yağlıboya bir tabloya kuru fırça ile müdahale edilmesi sonucunda oluşan görüntüyü verir. İletişim kutusundaki Brush size fırça kalınlığı, Brush detail fırça izlerinin belirginliği, Texture ise boyanın kalınlığını temsil ediyor.

FILM GRAIN Filtresi :

Kumlu bir fotoğraf görüntüsü oluşturuyor. İletişim kutusundaki grain seçeneği kum miktarını, Highlight Area yüzey ışığını, Indensity ise ışık yoğunluğunu ayarlar.

FRESCO Filtresi :

Resminizi başka bir teknikle yapılmış yağlıboya tabloya çevirir. İletişim Kutusu detayları Dry Brush ile aynıdır.

NEON GLOW Filtresi :
Resminizi foreground rengi ile kaplar, iletişim kutusundaki pencereden seçeceğiniz renkteki neon ışıkları ile yüzeylerden yansıma yapar. Neon ışığının özelliklerini iletişim kutusundan ayarlayabilirsiniz.

PAINT DAUBS Filtresi :
Resminizi kalın bir tabaka yağlıboya kullanarak yapılan resimlere çevirir. İletişim kutusundan kullanılan fırçanın kalınlığı ve tipini ayarlayabilirsiniz. Sharpness seçeneği ise renk geçişlerindeki keskinliği ayarlar.

PALETTE KNIFE Filtresi :
Resminizi fırça darbeleriyle yapılmış bir tabloya dönüştürür. İletişim kutusundaki Stroke Size seçeneği fırça ebadıdır. Stroke Detail seçeneği ne kadar ayrıntının gösterileceğini belirler. Softness renklerin yumuşaklık ayarıdır.

PLASTIC WRAP Filtresi :
Resminizi plastik bir dokuyla kaplayıp 3 boyuta doğru ***ürür. İletişim kutusundaki Highlight Strength seçeneği plastik dokudan yansıyan ışığı ayarlar. Detail seçeneği plastiğin kalınlığı kabul edilebilir. Smoothness seçeneği ise plastik dokunun düzgünlüğüdür.

POSTER EDGES Filtresi :
Birbirine yakın değerlerdeki pixelleri tek değerde toplar ve az sayıda renk tonları kullanılan ticari posterleri taklit eder. İletişim kutusundan posterimizin alacağı şekli ayarlayabiliriz.

ROUGH PASTELS Filtresi :
Resmimizi pastel boya ile tuval üzerine yapılmış bir tabloya çevirir. Texture seçeneği tuval dokusunu seçmemize yarar. İstersek başka bir resmi texture olarak bile kullanabiliriz. Light Direction ise ışığın yönüdür. Diğer seçeneklerle boyanın sürülme şeklini, miktarını ve hatta ne kadar ayrıntılı çalışacağınızı bile ayarlayabiliyorsunuz.

SMUDGE STICK Filtresi :
Resmimizi leke tekniğiyle yapılmış bir tabloya çevirir. Stroke Lenght seçeneği boyanın sürülme genişliği, Hightlight Area seçeneği yüzeyden yansıyan ışık miktarı, Indensity seçeneği ise boya miktarıdır. Resme derinlik veren ilginç bir filtre.

SPONGE Filtresi :
Suluboya tablo yapmaya benzer. Üstelik suyu da biraz fazlaca. İletişim kutusundan fırça boyunu, sulandırma miktarını ve ayrıntı oranını ayarlayabiliyorsunuz.

UNDERPAINTING Filtresi :
Tablonun yapıldıktan sonra üzerindeki fazla boya sıyrılıp alınmış gibi bir görüntü oluşturuyor. İletişim kutusunun pek çok özelliği rough pastels filtresine benziyor. İlginç yanı uygulama sonrasında resimde 3 boyut oluşuyor.

WATER COLOR Filtresi :

Bildiğimiz kla*** sulu boya tablo yapımı. Sanatsal anlamda güzel sonuçlar alınabilir. İletişim kutusunda fırça boyu, gölge miktarı vs. ayarlanabiliyor.

 

Filtreler / Blur
Blur, fotoğraflarda kontrastı azaltmak ve renk geçişlerinde oluşan parazitleri ortadan kaldırmak için kullanılır. Hafif bir bulanıklık efekti verir.
Bilgisayarımızda oluşturduğumuz grafik çalışmalarımıza farklı bir yapı kazandırmak için de kullanılmaktadır.

BLUR MORE Filtresi :
Blur filtresinin yaptığı işi yapar. Sadece bulanıklaştırma gücü blur'un 3-4 katıdır.

GAUSSİAN BLUR Filtresi :
Bu filtre, bulanıklaştırma derecesini ayarlamamıza olanak vererek görüntünün hafifçe yumuşatılmasından tüm görüntüyü kalın bir sisle kaplamaya kadar değişen efektler yaratır. Adını, renk değerlerinin değişimini gaussian çanı denilen eğriyle eşleştirmesinden alır. Bu filtrenin iletişim kutusunda görülen Radius değeri bulanıklık değeridir ve 0.1-250 arasında olabilir. Ayrıca grafiklerimize gölge kazandırmak ve 3 boyut çalışmalarında yaygın olarak kullanılır.

MOTION BLUR Filtresi :
Bu filtre, fotoğrafçıların zaman ayarlı objektifle çektikleri fotoğrafı simüle eder. Cismin hareketini görebilmemize yarar. İletişim kutusundaki angle değeri bulanıklığın yönüdür. +90 ve -90 arasında değişebilir. Distance değeri ise bulanıklığın yoğunluğu olup 1 ile 999 arasında değer alabilir.

RADIAL BLUR Filtresi :
Bir resmi dairesel olarak döndürebilir veya merkezden itibaren ya***** derinlik verebilir. İletişim kutusundaki telden yapılmış ön izleme biraz dikkat ve alışkanlık gerektiriyor. Spin seçeneği resmi veya seçili alanı dairesel döndürürken zoom seçeneği merkezden itibaren yayılmayı sağlıyor.

SMART BLUR Filtresi:
Bir görüntüdeki kat yerlerini bulanıklaştırabilir, görüntü binme kenarlarını bulanıklaştırıp gizler veya renkli bir resmi siyah-beyaz eskize çevirebilir. İletişim kutusundaki radius, bulanıklık mesafesini; threshold ise bulanıklaştırma yapmak için pixellerin ne kadar farklı olması gerektiğini ayarlar.
Filtreler / Distort
DIFFUSE GLOW Filtresi :
Resminizdeki parlak bölgeleri genişletip yayar ve mevcut ışığa göre fazladan bir parlama efekti sağlar. İletişim kutusundaki graininess seçeneği resme tanecikli bir doku kazandırır, 0-10 arası değer alır. Glow amount seçeneği ışık miktarını arttırıp azaltır, 0-20 arası değer alır. Clear amount seçeneği ise resmin kendi renginin ne kadarının görüneceğini belirler, 0-20 arası değer alır. DİKKAT : Glow amount seçeneğinin sağladığı ışık background rengindedir.

DISPLACE Filtresi :
Kullanılması oldukça zor ve istenilen sonucun alınabilmesi için ciddi anlamda bir tecrübe ve denemeye ihtiyaç duyan, ama yaptıkları da emsalsiz bir filtre. Genel anlamda resmi eğer, büker, parçalar. *.bmp formatındaki dosyalarda çalışmaz. *.psd formatındaki bir resmi bozulma haritası olarak kullanır. Ana resimdeki pixelleri bozulma haritasındaki pixellerin renk değerine göre kaydırır. Maalesef ön izleme penceresi de yoktur.

ÖNERİLER : Bu filtre diğer tüm filtrelerden farklı bir mantıkla çalışıyor. Bu sebeple defalarca deneme yapmadan ve iyice tecrübe sahibi olup filtrenin çalışma mantığını anlamadan geçerli çalışmalarınızda kullanmayın. Ama bu muhteşem filtrenin peşini de bırakmayın.

GLASS Filtresi :

Resminize buzlu cam arkasından bakıyormuş görüntüsü sağlar. İletişim kutusunda 4 tane hazır "Buzlu Cam" tipi yüklüdür. Bunları Texture seçeneğinde bulabilirsiniz. İsterseniz bir başka *.psd formatındaki resmi de kullanabilirsiniz. Scaling seçeneği buzlu camın dokularının ne kadar önde (dikkate alınacak) veya arkada (az dikkate alınacak) olacağını ayarlar. Distortion seçeneği bozulma miktarını belirler. Smoothness seçeneği ise buzlu camın buz hücrelerinin ebadını belirler.

OCEAN RIPPLE Filtresi :
Resminizi okyanus dalgaları gibi büker. Ripple Size seçeneği dalgaların boyunu ayarlar. Ripple Magnitude seçeneği ise bozulma miktarını ayarlar. Hoş bir filtre. Fotoğraflarda pek kullanılamıyor.

PINCH Filtresi :
Resmi içe veya dışa doğru küresel bir mantıkla sıkıştırır. Amount değeri 100 ile -100 arasında değişir. Tel çerçevede de izleyebileceğiniz gibi içe ve dışa resim merkezli bir küre mantığıyla sıkıştırma yapmaktadır.

POLAR COORDINATES Filtresi :
Bir resmin koordinat sistemini kutupsaldan dörtgene veya dörtgenden kutupsala dönüştürür. İlk resimdeki şekil dörtgenden polar koordinat sistemine dönüşünce bakın neler oldu. Aynı filtreyi üstüste birkaç kez çalıştırmayı deneyin, sonuçlara şaşırabilirsiniz.

RIPPLE Filtresi :
Resimde tırtıklanmış bir görüntü oluşturur. İletişim kutusundaki amount seçeneği tırtık derinliğini ayarlar, -999 ile 999 arasında değişir. Size seçeneği tırtık dalgasının boyunu belirler.

SHEAR Filtresi :
Resminizi iletişim kutusunda beliren çizgiye uygun olarak eğip büker. Çizginin istediğiniz yerine tıklayıp kaydırabilir, böylece resminizi sınırsız sayıda şekle sokabilirsiniz.

SPHERIZE Filtresi :
Resminizi bir küre veya silindir yapısında 3 boyuta taşır. İletişim kutusundaki tel çerçeveden ön izleme sağlayabilirsiniz. Amount seçeneği 100 ile -100 arasında değişir ve resme kazandırılacak derinliği belirler. Mode seçeneği küre, yatay silindir veya düşey silindir seçeneklerini kullanımımıza sunar.

TWIRL Filtresi :

Resmi, merkez resim merkezi olmak kaydıyla sağa veya sola 0-999 derecede döndürür.

WAVE Filtresi :
Adı üstünde zaten, resimde dalga efekti yaratır. İletişim kutusundaki Number of Generator seçeneği üretilecek dalga sayısını belirler. 1-999 arasında değişir. Çok dalga üretilirse dalgalar üstüste bineceğinden bozulma da büyük olur. Wavelenght seçeneği dalga tepeleri arasındaki mesafedir. Min. ve Max. değerlerini ayarlayabilirsiniz. Amplitude dalga yüksekliğidir. Bunun da Min. ve Max. değerleri ayarlanabilir. Sine, triangle ve square dalganın tipidir. (Eğri, üçgen, kare). Bir seçim bölgesine uygulandığında resim ilginç bir hal alabilir.

ZIGZAG Filtresi :
Su yüzeyindeki dalgalanmalara benzer bir efekt oluşturur. Dalganın yönü ve cinsini iletişim kutusundaki Style seçeneğinden atayabiliriz. Pond Ripples (Havuz Dalgaları), Out From Center (Merkezden dışa doğru) veya Around Center ( Merkezin civarında) seçeneklerimiz var. Amount ve Ridges seçenekleri ile dalganın özelliklerini ayarlıyoruz.
Filtreler / Noise
ADD NOISE Filtresi :
Görüntüye parazit ekler ve bu parazitlerle resmin bütünleşmesini sağlar. Genellikle resmin tamamına veya bir kısmına doku oluşturmak için kullanılır. İletişim kutusundaki amount değeri parazit yoğunluğudur. 1 ile 999 arasında değer alabilir. Uniform seçeneğini işaretlerseniz, her bir pixel için amount değeri kadar + veya - renk rastgele seçilir. Eğer gaussian seçeneğini işaretlerseniz bu renk seçimi gaussian çanına bağlı olarak hesaplanır. Genellikle gaussian seçeneğinde daha parazitli bir görünüm oluşur. Monochromatic seçeneği işaretliyse parazitler siyah-beyaz arasında değer alabilir.

DESPECKLE Filtresi :
Bu filtre, resimdeki en büyük farka sahip renk değişim yerlerini koru***** diğer yerleri bulanıklaştırır. Böylece resmin ayrıntıları ve çizgileri korunurken genelde parazitler ve aşırı netleşmiş pixeller yumuşatılır.
Scanner'da kötü taranmış resimleri düzeltmek için kullanabilirsiniz.

DUST&SCRATCHES Filtresi :
Bu filtre resimdeki çizik, kırık gibi kusurlu bölgelerde hatalı yerleri çevresiyle kaynaştırmak için kullanılır. İletişim kutusundaki threshold değeri, hatalı bölge ile ona komşu bölge pixellerinin değerini analiz etmek için kullanacağı değerdir. Radius değeri ise hatalı bölgenin temizleneceği aralığı belirler. Çalışmalarınızda her iki değeri dengeli kullanmanız en iyi sonucu almanızı sağlar. Eski fotoğraflar için ilaç gibi bir filtredir.

MEDIAN Filtresi :
Median filtresi resimde veya seçili bölgedeki pixellerin parlaklıklarını harmanlar ve istenmiyen parazitleri azaltır. Radius değeri (1-16 arası) her bir pixelin kaç pixel yarıçaptaki bir bölgeyi inceleyip harmanlıyacağını gösterir. Yüksek değerler ihtiyatla kullanılmalıdır.
 
Filtreler / Pixelate
COLOR HALFTONE Filtresi :
Resmi büyük ebatlı yarı-ton parçalardan yapılmış gibi görünmesini sağlar. İletişim kutusundaki radius değeri oluşturulacak parçaların oluştuğu ağ sisteminin eni ve boyudur.

CRYSTALLIZE Filtresi :
Bu filtre resimde çokgen parçalar oluşturur ve benzer renkli pixelleri bu parçaların içine doldurur. Doğru yerde kullanılırsa çok güzel görüntüler yakalanabilir.

FACET Filtresi :
Resminizi elle (suluboya benzeri) yapılmış gibi bir görüntüye kavuşturur.

FRAGMENT Filtresi :
Görüntüyü 4 kez kopyalar, ortalamasını alır ve kaydırarak yeniden yapıştırır. Böylece fotoğraf makinasında çekim esnasında elin titremesine benzer bir görüntü oluşur ve zemin flu bir doku kazanır.

MEZZOTINT Filtresi :
Resminizi nokta, çizgi ve darbeler kullanarak yeniden oluşturur. İletişim kutusundaki menüyü kullanarak tekniklerden birini seçebilirsiniz.

MOSAIC Filtresi :
Resmi hücrelere böler ve her hücreyi tek bir renk yaparak resminizi mozaikten yapılmış gibi bir görünüme kavuşturur. Sanatsal bir yaklaşımla kullanabilir veya yanda görüldüğü gibi farklı uygulamalar tercih edebilirsiniz.

POINTILLIZE Filtresi :
Resmi rastgele noktalara böler, noktalar arasında boşluklar yaratır. Ürettiği noktaların hafifçe kabarıkmış gibi bir görüntüsü olur.

DİKKAT : Noktalar arasında kalan boşluklar background rengi ile doldurulur.
Filtreler / Render
3D TRANSFORM Filtresi :
İki boyutlu bir görüntüyü sanki 3. boyutu destekliyen bir program tarafından üretilmiş gibi göstermeye yarar. Resme derinlik katar. Ancak bir mucize beklemeyin. Pek çok kısıtlaması var. Öncelikle küp, silindir veya küre şeklindeki resimlerde kullanılırsa bir sonuç alınabiliyor. Ayrıca çok hafif transferler yapılabiliyor. 3. boyutu biraz fazla kaçırırsanız resim bozuluyor. Döndürme sırasında boşalan bölgelerde ayrıca zemin çalışması gerekebiliyor.
Not : Add point, convert point ve substrack point araçları sadece silindir ile seçim yapılırsa çalışır.

CLOUDS Filtresi :
Background ve foreground renklerini kullanarak yumuşak kenarlı bulutumsu görüntüler oluşturur.

DIFFERENCE CLOUDS Filtresi :
Bu filtre background ve foreground renkleri ile bulutlar oluşturur, sonra mevcut resmin pixel renk değerlerinden bu oluşan bulutları çıkarıp ters çevirir.

LENS FLARE Filtresi :
Bir ışık kaynağına doğru fotoğraf çekmişsiniz de ışık kaynağının merkezi objektife yansımış.İletişim kutusundaki brightness düğmesi ışığın parlaklığını ayarlamaya yarar. %10-300 arası değer alır. Lens Type seçeneği fotoğraf makinası objektif tiplerini simüle ediyor.Cursor önizleme penceresi üzerine geldiğinde + şeklini alıyor. Bu işareti tıkladığımız yer parlamanın olacağı yerdir.

IGHTING EFFECTS Filtresi :
Esas olarak bu filtre, resminize harici bir ışık kaynağından çeşitli şekillerde ışık vermek için tasarlanmıştır. Ayrıca gri görüntülerden doku haritaları oluşturularak resminize dokudaki farklı yapılaşmaya uygun ışık da verilebilir. Öncelikle iletişim kutusunu bir inceliyelim.1 no.lu menü ışık kaynağını seçmemize yarar. Default kaynağı geniş bir etki alanına sahip ve oldukça güçlü bir ışıktır. Ama resimlerimizin özelliğine bağlı olarak kullanabileceğimiz 17 adet ışık kaynağı daha burada gizli.
Vitrin spotlarından gizli ışıklandırmaya, parlamadan yumuşak ışığa kadar neler yok ki ? Üstelik bu ışıkların hepsinin bütün özelliklerini değiştirebilirsiniz. Ön izleme penceresi üzerinde ışığın merkezi ve etki alanı çizgi halinde görünür. Bütün yapmanız gereken etki alanı çizgisi üzerinde bulunan noktayı cursor ile tutup kaydırmak. Eğer ışık merkezindeki noktayı kaydırırsanız etki alanı komple kayar. Dikkatli olmak lazım.
Uyarı : Birden fazla kaynağa sahip ışık tiplerinde iyice tecrübe sahibi olmadan değişiklik yapmayın. ( Five lights, RGB lights gibi )
Artık bu ışıklar size yetmiyor. Bu liste haricinde yeni bir ışığa ihtiyaç var. Kolay. Önizleme penceresinin altındaki ampul resmini tutup pencere içine sürükleyin. İşte size yeni bir ışık türü. Ama bu ışığı ayarlayalım önce. Merkez ve etki alanını nasıl ayarlayacağımızı biliyoruz artık.
2 no.lu menü'den ışık kaynağı tipini seçelim. 3 seçeneğimiz var.
a. Directional : Işığı bir doğrultuda yayar. Merkezini ve yüksekliğini değiştirebilirsiniz. Ama etki alanını değiştiremezsiniz. Dikkat ederseniz etki alan elipsi yok oldu. Güneş ışığı gibi uzaktan ve kuvvetli gelen ışığı simüle eder.
b. Omni : Işığı etki alanı içine merkezden kenara homojen yayar. Tavan ampulü gibi bir etki yapar. Merkezini ve etki alanını değiştirebilirsiniz. Etki alanı daraldıkça ışık şiddeti artar. Işık kaynağı resme yakınlaşıyormuş etkisi yaratır.
c. Spotlight : Adı üstünde zaten, spot ışık etkisi yaratır. Işığın yandan gelmesini simüle eder. Herşeyini değiştirebilirsiniz. (Merkez, etki alanı ve şiddeti)
Şimdi de ışığımızın rengini seçelim. 3 no.lu menü penceresine çift tıklayın. Kullanacağınız ışık rengini seçin. Indensity ayarı ışığın şiddetidir. 100 ile -100 arası değer alır. Focus ayarı sadece spotlight seçeneğinde çalışır. Işığın etki alanı elipsi içinde ne kadar yer kaplıyacağını belirler. Wide yönü ışığı genişletirken Narrow yönü daraltır.
Şimdi ışık kaynağı, etki alanı ve yeri hazır. Ya özellikler? 4 no.lu menü'nün özelliklerine de bir bakalım.
a. Gloss : Işığın yüzeyden nasıl yansıyacağını belirler. Shiny(Parlak) ve Matte(Mat) değerleri arasında değişir.
b. Material : Işığın yansıyacağı yüzeyin yansıma özelliklerini belirler. Plastic seçeneği ışığın rengini yansıtırken Metallic seçeneği yansıma yüzeyinin rengini yansıtır.
c. Exposure : Işığı azaltıp çoğaltır.
d. Ambiance : Işık kaynağından gelen ışıkla ortam ışığının karışımını ayarlar. Pozitive seçeneği ambient ışığını arttırırken negative azaltır.
Bütün bu ayarlardan sonra ışık efektimiz hazır sayılabilir.
Bu filtrenin bir de doku haritasına göre yansıma özelliklerini inceliyelim. Bu iş biraz daha karışık gibi.
Önce doku haritası hazırlanacak resmi hazırlayalım. Bu resim mutlaka gri modelinde olmalı ve *.psd formatında kaydetmeliyiz. Sonra esas ön planda olacak resmi açalım. Channels kulakçığına tıklayıp yeni bir kanal oluşturalım. Adı Alpha 1 olacaktır. Bu kanal seçili iken Filter > Render>Texture Fill komutu verip gri dosyayı yükleyelim. Sonra RGB kanalına geçelim. Lighting Effects iletişim kutusunu açıp 6 no.lu menüden Alpha 1 kanalını işaretliyelim. Ok. diyelim. Gri dosyanın resimdeki kenarları birer kabartı gibi resmimize işledi.

TEXTURE FILL Filtresi :
Bu filtre gri (greyscale) modundaki bir resmi çalışma resmimizde var olan veya bizim yaratacağımız alfa kanalına doldurmaya yarar. Bu alfa kanalını kullanarak resminizi doku haritasına göre ışıklandırabilirsiniz ( bkz. Lighting Effects filtresi) veya bu kanalı maske olarak kullanabilirsiniz. DİKKAT : Bu filtre ile yükleme yapacağınız görüntü mutlaka gri olmalı ve *.psd formatında kaydedilmiş olmalıdır
 
Filtreler / Sharpen
SHARPEN Filtresi :
Bu filtre birbirine komşu pixeller arasındaki kontrastı arttırarak resmi netleştirir. Genellikle taranmış resimlerde rötuş işlemlerinden sonra veya resim üzerinde transform komutları kullanıldıktan sonra oluşan bozulmaları gidermek amacıyla kullanılmaktadır.

SHARPEN EDGES Filtresi :
Sharpen filtresi gibi çalışır. Tek farkı resimde veya seçim bölgemizin içinde bulunan kenarlara etki etmemesidir.

SHARPEN MORE Filtresi :
Sharpen filtresinin 3-4 kat kuvvetli etki yapanıdır.

UNSHARP MASK Filtresi :
Bu gruptaki en enteresan filtre. Bir resmin kenarlarının netliğini arttırır. İletişim kutusundaki amount değeri efektin yoğunluğunu belirler. % cinsinden 1-500 arası bir değer alabilir. Radius değeri iyileştirme yapılacak pixelden itibaren ne kadar uzağa gidilmesi gerektiğini ayarlar. (1-2 değerleri en iyi sonucu veriyor).
Thresold değeri ise iyileştirme yapılacak pixelle komşu pixeller arasındaki kontrast farkıdır.
 
Filtreler / Sketch
Bu filtre grubu genel olarak resmimizi elle kurşunkalem kullanarak çizilmiş hale sokar.

BAS RELIEF Filtresi :
Resmimizi foreground rengi üzerine rölyef haline getirir. İletişim kutusundan detayların belirginliğini ve geçişlerin yumuşaklığını ayarlayabilirsiniz.

CHALK & CHARCOAL Filtresi :
Tebeşir ve kömürle yapılmış tablo. ( Haydaaa ) Bu filtre foreground ve background renklerini kullanarak elle çizilmiş bir hale sokuyor. İletişim kutusunda Chalk (Background) ve Charcoal ( Foreground) miktarını ayarlayabilirsiniz.

CHARCOAL Filtresi :
Hazır kömür elimizdeyken bir filtre daha inceliyelim. Kağıda kaba kalemle eskiz çalışması gibi birşey yapıyor. İletişim kutusundan kalem kalınlığını, ne kadar detaylı çalışılacağını ve aydınlık-karanlık dengesini ayarlayabiliyoruz.

CHROME Filtresi :
Resmi veya seçili bölgeyi kromdan yapılmış 3 D bir görüntüye sokar. İstediğimiz detay miktarını ve renk geçiş yumuşaklığını ayarlayabiliyoruz.

CONTE CRAYON Filtresi :
Resminizi, foreground ve background renklerinde 2 kuru boya kalemi ile tuval üzerine yapılmış tabloya çevirir. İletişim kutusunda her iki rengin miktarını, tuvalin cinsini, tuval dokusunun ne kadar belli olacağını hatta ışığın hangi yönden geleceğini ayarlayabiliyorsunuz.

GRAPHIC PEN Filtresi :

Foreground ve background renklerinde 2 fırça kullanarak resminizi tabloya dönüştürüyor. İletişim kutusunda fırçanın genişliği ve tabloya sürüş yönü ayarlanabiliyor. Ayrıca karanlık-ışık denge ayarı da var.

HALFTONE PATTERN Filtresi :
Önce resminizin aydınlık kısımlarını background, karanlık kısımlarını foreground rengine çeviriyor. Sonra foreground renginde desenli bir tül perdenin arkasına saklıyor. İletişim kutusundan desen büyüklüğü ve tipi ( 3 ad. ) ile kontrast miktarını ayarlayabiliyorsunuz.

NOTE PAPER Filtresi :
Pürüzlü bir yüzey üzerine aynı malzemeden bir tabaka daha koyup bu tabakaya şekil verin. İşte bu filtre. Alttaki tabaka foreground, üstteki ise background renginde. Ancak dikkat : Aydınlık yüzeyler üst tabakaya alınıyor. İletişim kutusunda zemin kumluluk oranı, pürüzlerin belirginliği, üst tabakaya alınacak bölgelerin aydınlanma oranı ayarları var.

PHOTOCOPY Filtresi :

Kenarlara foreground, diğer alanlara background renklerini yerleştirip fotokopi taklidi yapıyor. İletişim kutusunda fotokopi çekim hassaslığı ( detail ) ve toner miktarı (Darkness) ayarları var.

PLASTER Filtresi :
Tuval üzerine boyayı sıvayıp tablo yapıyor. Aydınlık alanlar foreground, karanlık alanlar background renk alıyor. İletişim kutusunda sıvanın resme uygunluk ayarı (Image Balance),yumuşaklık ayarı ve ışık yönü ayarı mevcut.

RETICULATION Filtresi :
Resmi üstteki filtrelerde olduğu gibi 2 renge çevirip benekli bir doku ile kaplıyor.

STAMP Filtresi :
Resminiz damga halinde kazınmış, sonra kağıda damga basılmış gibi bir görüntü veriyor. Renklendirme üstteki filtreler gibi. İletişim kutusundan renk geçiş keskinliğini ve renk yumuşaklığını ayarlayabiliyorsunuz.

TORN EDGES Filtresi :
Bıçakla tuvali yırtarak tablo yapma şekli. İletişim kutusundan geçiş yumuşaklığı, resim hassasiyeti ve kontrastı ayarlayabiliyoruz.

WATER PAPER Filtresi :
Resminizin durgun suya vuran görüntüsünü oluşturur. İletişim kutusundaki fiber lenght resmin suda dağılmasını ayarlıyor. Ayrıca parlaklık ve kontrast ayarları da var.
Kadından Hulk Olursaaaa !!

Kadından Hulk Olursaaaa !!

 

Arkadaşımızı Hulka Benzetelim...

Öncelikle üzerinde çalışmak istediğimiz resmi açiyoruz..

 

Daha sonra Filter > Liquify...
Sadece Forward Warp(W), Pucker(S), and Bloat Tools(B) toolarını kullanıcaz..

 

Geriside yaratıcılığımıza kalmış... Dişleri büyütebilir kulakları sivriltip alnı
açabilirsinizz.. Ne isterseniz sınırı yok...

Şimdi layerimizi duplicate ediyoruz.. Yani çoğaltıyoruz (kopyalama)

Daha sol en allttaki menuden "Quick Mask" seçeneğini tıklıyoruz..

Şimdi resmimiz Quick Mask Modundayken... paintbrushes tool u seçip yüzün tüm bölümlerini tamamen kırmızı olana kadar dolduruyoruz... herhangi bi renk seçimi yapmamıza gerek.. Eğer backroun ve foreground renkleri siyah ve beyaz değilse Shift+D ye basmamız yeterli... Bu işlemi bitirdiğimizde resmimiz aşağıdaki gibi görünmeli...

Şimdi Quick Mask modundan çıkıyoruz.. ve (Select > Inverse) yada Shift+Ctrl+I yapıyoruz..

Şimdi resim layerimiz aktif durumdayken Copy and Paste yapiyoruz (Edit > Copy)

(Edit > Paste) Bu yeni bi layer oluşmasına neden olacaktır.
Daha sonra Go to Image > Adjustments > Hue/Saturation yapiyoruz ve şu değerleri uyguluyoruz.. (dilerseniz diğer layerleri gizleyebilirsiniz.. )

Hue: 94
Saturation: 36
Lightness: -6
Colorize açık olacak..

Daha sonra layerimizi tekrar duplicate ediyoruz.. (kopyalıyoruz)
Layere sağ tuşla tıklayıp Blending modu Overlay olarak ayarlıyoruz..

Daha sonra (Layer > Merge Down) 3 kere tekrarlıycaz..

Son Olarak Image > Adjustments > Levels e gidip gözümüze en hoş gelen şekilde contrast ayarı yapiyoruz..(yapılması gerekmeyedebilir)

Ve Sonuç..

 

 

Saçlarınıza Gölge Atın

1- layer>new layer (yeni layer oluşturulur) renk kutusundan istedigimiz renk seçilir

2- küçük ölçülerde sert bir fırça ile saç belirli bölgelerden boyanır

3-yeni layerimiz seçili iken normal yazan pencereden OVERLAY opacility degeri istege göre ayarlanır

Sonuçlar...

 

 

Buda Başka bir yöntem Göz Rengi Değiştirme...

Arkadaşlar biliyorum ki Göz Rengi Değiştirme Dersleri Çok Var Ama Fark ettim ki enaz 6-7 işlem le oluyor...Bu yöntemi Dün denerken Buldum!!Eminim Profesyöneller ßiliyordur!!Amatörler İçin Kısa Ve Öz Olur...Bu Renk Değiştirme olayı Çok örnek ler le olur..Araba , göz ,T-Shirt Falan...
Resim Açılır...

Sonuç...

 

 

Saç rengi Değiştirme...

Bu örnekte siyah saçı kızıl renge boyama işlemi yapacağız.
orjinal resim olark bunu kullanabilirsiniz

1. ilk olarak layer palette' deki (yarısı beyaz yarısı siyah daire)
"create new adjustment layer" butonuna tıklıyoruz.

Burada açılan menüden "color balance" ı seçiyoruz. ve aşağıdaki değerleri aynen giriyoruz.

2. Resmimiz bunları uyguladıktan sonra kırmızı bir görünüm alacak. bundan sonra "foreground color" 'ı siyah yapıyoruz.

Ve sonra da "layer mask"'ı siyahla dolduruyoruz(doldurma işleminin kısayolu alt+backspace tuşu). başka bir yol da menüden edit/fill use foreground color.

Bunu yapınca resimdeki kırmızılık gidecektir.

3. daha sonra "foreground color" tekrar beyaz yapıyoruz ve sonra "brush
tool" seçip saçı boyamaya başlıyoruz.

4. Boyama işlemimiz bitince "layer palatte" deki blending ayarını normal'den color'a getiriyoruz. en son olarak da opacity değerini resim daha gerçekçi gözükene kadar düşürüyoruz(yapıp yapmamak size kalmış).

Sonuç...

 

 

Sizin bir Heykel'iniz yokmu artık olacak...

Photoshop ile Mask ve Burning Tool araçlarını kullanarak bire resimi heykel şekline ( heykel resmi de olması şart) dönüştürebilirsiniz.

Aşağıdaki iki resim referans olarak kullanılmıştır. Bu derste amaç bir refrans odjesi kullanarak nasıl değişik etkiler elde edeceğinizi öğreneceksiniz.

Referans ( key) olarak kullanılacak heykel resmi.

Hopkins'in resmi (heykele dönüştürlecek resim)

Burada referans objenizi seçerken dikkat edilmesi gereken nokta heykel objesinin ve resmin birbitine uyumlu olması...

Şimdi resimlerimizi bulduğumuza göre işlemlere geçebiliriz.


Yerleşim ve Maskeleme

Şimdi yapmamız gereken bu iki iresmi aynı sayfaaya taşımak ve yüz ile heykeli birbirine ortalamak. Bunun için Hopkins'in resmini fare ile heykel resmine sürükleyerek iki layeri tek sayfaya taşıyınız.

Şimdi Hopkins'in yüzünü heykel boyutlarına oranlayın   bunu Ctrl+T tuşu ile yapabilirsiniz daha önceki örneklerde anlatıldığı gibi). Bu işlemi yaparken tam sonuç almak istiyorsanız layerin ( hopkins'in) opacity ayarını ( layer penceresinde ) %50 civarına çekin ve bu şekilde resmi küçültüp aşağı uzatarak tam konumuna geitirin. Daha sonra Opcity ayarını değiştirebilirsiniz.

Şimdi işin en can alıcı bölümü Maskeleme, bu iş çok basit ve çok güçlü bir etki yeratır. Photoshop ta en sevdiğim özelliktir ki bu özellik sayesinde çoğu fotoğraçı çok iyi işler çıkarır.


Şimdi altta eklemiş olduğum resimde Hopkinsmask adlı görüntüye bakınız. Orada Edit in Quick Mask moduna tıklıyoruz, görünürde bir değişiklik yok gibi fakat şimdi 45 pix boyuunda ve Soft bir fırça ile resimdeki kırmızı alanların ayınıs elde edinceye kadar boyuyoruz.

Şimdi az önce tıkladığınız Edin in Quick Mask'ın yanında ki Edit in Normal Mode tıkladığınız da otomatik olarak boyadığınız alanların seçildiğini göreceksiniz.

Şimdi CTRL+I tuşlarına basınız ve seçimi ters çevirin aksi takdirde Hopkins'in yüzünü silersiniz.

Bu işlemden sonra Delete tuşuna basın ( kalvyeden) ve gördüğünüz gibi nerdeyse heykel modua girdi hopkins...

Smudge(renkleri kaynaştırma)

Bu aşamada dikaktimizi çeken şey Hopkins'in suratında çık fazla leke ve kırışıklık olması ki bu heykelde bu kadar net göürnmez. resmimizin gerçekçi olması için Hopkins üzerinde biraz flulaştırma ve renk geçiş tonlarını yumuşatma gibi işlemler yapmalıyız. ( bu işlemi fotoğrafçılar çok kullanırlar özellikle göz altı ve güneş lekelerini yok etmek için..)

Bunun için Araçlar Penceresinden Blur Tool ( r) aracına basılı tutup Smudge aracını seçiyoruz. ( Bunu Shift+R tuşlarına 3 kere basarak da yapabilirsiniz. Bu diğer tüm araçlar için geçerlidir. )

Daha sonra resimde görülen yumuşatmayı yapıyoruz. Bunu yapmak için bir noktaya tıklayın ve hafifçe ağaı saga sola hareketlerde ( mouse basılı ) renkleri kaydırın. Çok fazla blur ( flu) yapmamaya çalışın.

High-Pass Filtresi

Evet şimdiki aşama biraz resmi donuklaştıracak ve alttaki heykel ile eş tonlara kavuşacak. Bunun çin Filter menüsünden Others seçeneğine orada da High-Pass a girerek değerinini yaklaşık 90 yapmanız yeterli...


Işık, Renk ve Kontrast Ayarları - Hue/Saturation - Contrast/Brightness

Şimdi resmimize biraz daha gerçekçi bir heykel görünümü katacağız. Bunun için Image menüsünden Adjustment ve oradan Hue/Saturaion' a girerek orada sadece Saturation değerini -70 yapınız. Bu resimdeki renk doyğunluğunun minimal değerlere çekecektir.


Image menüsünden Adjustment e tekrar girerek busefer Brightness/Contrast ayarına girin ve Contrast değerini +30 yapın ışığda biraz kısarak -10 değerine çekerseniz gerçekçi bir yanısma ve ışık oluştutrsunuz. Fakat bu değerleri unutmayın ki biz heykelin ışık duruman göre ayarlıyoruz.

Yansımalar

Bir heykel en belirgin göze çarpan şey yansıttığı ışıklardır. Etraftan heykele gelen ışıklar farklı bir ambiyans oluşturur. Bunun için bizde aşağıda ki renk paletini kullanarak ( açık kahverengi - normal ışık tonu) ve paint brush ile ( soft olmasına dikakt ediniz) belli noktlara ışık efekti yapacağız.


Öncelikle yeni bir layer yaratın ve bu layerin en üstte olmasına dikakt edin. Opacity değerini %40 civaınra getirin ve şimdi bu layer seçili iken hafifçe resimde gördüğünüz noktaları boyayın.

Not Işık bilginiz yetersiz ise Karakalem Dersleri bölümüne bakabilirsiniz.

Düzenleme ve Ayrıntılar

Şimdi büyük ebatta ( 65pix min. ) bir Soft Brush seçiniz ve Araçlar bölümünden Dodge tool ve Burn Tool ları kullanarak ince detayları işleyiniz. Örnek olması açısından ışığının yoğun vurduğu yerlerde ( fakat karanlık kalan yerler yani heykelde parlak fakat resimde karanlık olan ) Dodge Tool'u , ışığın olmaması yada az olması gereken yerlerde ( yani heykelin o bölgesi karanlık fakat resimde parlak olan yerler ) Burn Tool aracını kullanarak detaylandırınız.

Renk Uyumu

Buradaki işlem çok basit amaç ise Hopkins resminin rengi ile Heykel resminin reklerinin birbirine dha da uyumlu olmasını sağlamak. Bunun için yei bir layer yaratın ve bunun en üstte olmasına dikkat edin. Daha sonra bu layeri "eccd9b" kodlu renk ( açık kahve ve turuncu karışımı, veya sizin belirleyeceğiniz bir ton) ile boyayın. Şimdi Edin in mask moduna geçin ve yeni layerinizin Opacity değerini %50 yapıp az önce anlatıldığını gibi sadece heykelin bölümlerini Soft Brush ile boyayın. Sonra Edin in Normal mode geçin ve CTRL+I yaparak seçimi tersine çevirin. Delete tuşu ile silin. Bu işlem de bu kadar..

Gözler

Aynı renk uyumda anlatıldığı gibi benzer işlmeleri yaparak resimde ki etkiyi verebilirsiniz. Bunun için gözlerin ebatında bir yama resmi oluşturun ve rengini de yine heykelin tonlarına yakın seçin daha sonra bu yama resmi iki göze uygulayın ve Opcity değerlerini uygun hale gelinceye kadar değiştirin.


Kulaklar

Göze için uygulanan tekniğin aynısıdır. Resmi inceleyiniz.

Evet geldik işin son aşamasına burası aslında tamamen size bağlı bi aşama yani heykelinize nnasıl bir gürünüm kazandırmak istiyorsanız ona göre çeşitli filtreler uygulamanız gerekiyor. Örnek olaraka şunları deneyebilrisiniz.

Çeşitli yamalar oluşturup Opcity ile pas kırık, ve leke efektleri verebilrisiniz.

Dodge Tool ve Burn Tool ile yakarak veya Parlatarak parlama efetkleri verebilirsiniz.
Yada benim en son yaptığım ve ekleğim resimde ki gibi sitemizdeki pas efektini de kullanrak paslanımış bir etki yaratabilrinisiniz..

 

 

ASLAN SURAT ::

1) Bi Aslan resmi, ve bir insan resmi açıyoruz

2) Bunların boyutlarını ayarlıyoruz, aslan gözünün, burnunun insanınkiyle eşit olmasına dikkat ediyoruz kolaylık olsun diye opacity değerini 50 yapın,daha sonra yine 100 olacak

3) Aslan resmini Move Tool ile insan resminin üzerine atıyoruz

Örnekler : :

 

 

REKLAM ALANINA RESİM İNDİRMEK : :

1) Resmimizi açıyoruz, boş alana indireceğimiz yüz resmini açıyoruz

2) Yüz resmini boş alana doğru Move tool ile atıyoruz

3) Yüz resmimizin 1 köşesini boş alanın köşesine getiriyoruz daha sonra "ctrl" tuşuna basılı olarak diğer köşelerini denkleştiriyoruz

4) resmimizi renksiz yapmak için "ctrl+shift+u" yapıyoruz

Boş hali;


 

 

SU EFEKTİ OLUŞTURMA : :

1) 500X500 transparent bi layer oluşturuyoruz
2) Filter > Render > Clouds
3) Filter > Render > Difference Clouds. ardından 5 defa "ctrl+f" yapıyoruz
4) Filter > Blur > Motion Blur 0=degrees and 80=strength. "ctrl+f" yapıyoruz

5) Filter > Sketch > Chrome detail: 4 smoothness: 7

6) layer > Duplicate Layer

7) "ctrl+L" ye basıyoruz

8) Filter > Blur > Gaussian Blur strength = 4, ardından "ctrl+f" yapıyoruz

9) Blending mode normalden Screene çeviriyoruz

10) Orjinal Layeri seçtikten sonra Image > Adjustments > Hue/Saturation

11) Orjinal layeri Duplicate ediyoruz, Yeni layersin blending modunu overlay yapıyoruz.

Sonuç...

 

 

Yola yazı yazalım

Örnek olarak ben aşağıdaki resmi ele aldım..
Varsa elinizde bu tür bir resim onu açın sizde veya aşağıdaki resmi çalın.


Örneğin Sevgilisiniz ve sevdiğinizin adını bi yerlere yazmak istiyorsunuz kolayı var. bu dersi okuyun hemen yapın...

Daha yolun sağ kısmına yazımızı yazıyoruz.. Gerçi solda olur ama alan dar biraz
Neyse yazımızı yazdık aşağıdaki gibisinden


Sonracııma Layer > Rasterize > Type'e tıklayarak yazımızı tasterize edioruz.

Ardından Edit > Transform > Distort'a gelerek yazınıza aşağıdaki şekli verin.


Ardındanda Choose Layer > Add Layer Mask > Reveal All'a tıklayalım..

Şimdide Image > Apply Image'e sekmesine gelelim ve ayarları aşağıdaki gibi yapalım.

Nasıl bişeye benzemeye başladı dimi? eğer bişeye benzemedi hala diosanız program ekle kaldıra girin

Geldik 7. adıma. Image > Adjustments > Brightness-Contrast'a tıklıyoruz Brightness: -1Contrast: +100 olacak şekilde ayarlayıp okeyliyoruz.


Tekrar Brightness-Contrast'a gelerek bu sefer:
Brightness: -60Contrast: +40 olacak şekilde ayarlayıp okeyliyoruz.

Son olarak Kontrol + L yapıoruz ve Input Levels : 68 - 0,79 - 255 yazıp okeyliyoruz.

ee sonuç olarak aşağıdaki gibi bişeyler elde etmiş olmanız lazım. Eğer olmadıysa başa dönün tekrar deneyin

Daha sonrada isterseniz bursh menüsünü kullanarak yazıyı biraz daha yıpratabilirsiniz.
Onuda yapıcamda pc kasıo yetsin bu kadar.

 

 

Arabanıza şekiller ekleyin

Aşağıda arabamız ve eklemek istediğimiz şekil bulunmakta..

Şimdi Şekilimizi tutarak arabamızın üstüne bırakıyoruz..
Sonra Ctrl+T yaparak arabanın tam olarak neresinde durmasını istiyosak boyutlandırarak ayarlıyoruz..

Layer > Layer Style > Blending Options'a Gelerek Blending Mode'yi Multiply olarak Ayarlıyor ve opacity'i 70'lere kadar düşürüyoruz.

Daha Sonra Rectangular Marquee Tool yardımıyla aracın dısında kalan kısmı temizliyoruz.

Sonuç:

 

 

Efekt yaptım ama rastgele oldu

Bu yapacağımız uygulama çok basit hazırsanız başlıyoruz

500X500 ebatlarında yeni proje açın D harfine absarak renkleri sıfırlayın yani siyah/beyaz olcak otomatikman sonra şu işlemleri tekrarlayın

Filter+Render+Clouds

Filter+Pixelate+Mezzoint:Long Strokes

Filter+Bluer+Radial Bluer

Amount:100
Method:zoom
Quality:Best

Filter+Distort+Twirl:200

Ctrl+j'ye basın sonra

Filter+Distort+Twirl:400

şimdi 2.ci layer'ın modunu Lighten yapın ve Ctrl+E ile birleştirin 2 layer'ıda sonra Ctrl+U ya basarak rengini ayarlayabilirisniz kolay gelsin


 

 

 

Arkadaşlar eğer yaratıcılığınızı kullanabilirseniz herkesi bir Hulk,Heykel, Yarı aslan ve daha fazlası... yapabilirsiniz hatta kendinizi bile denemeniz yeter... 

200 karakter kaldı
Duygu Ozturk
11-11-2013 11:37
emeginize saglik cok faydali oldu benim icin hakkinizi helal edin...tesekkürlerr